life is beautiful

life is beautiful

Thursday, August 25, 2011

khamis yang heaven tapi KL ni sesak tahu tak. tak suka okay.




yeayyyy!!
hari khamis yang heaven.
kenapa? sebab ramai yang dah cuti. ofis takde orang. job pun berkurang.
rasanya suku dari KL dah bergerak balik ke kampung kot.
oklah tu, takdelah KL sesak sangat. tenang sikit hidup ni.
kalau tidak nak bernafas pun susah.
malam tadi kanda saya tiba-tiba bukak cerita.
dia kata ''...jom kita pindah negeri lain, KL sesaklah!...''
me, terkedu.
punca, sebab malam tadi dia nak balik jalan jammed.
polis buat roadblock, Ops Sikap dah start.
sampai rumah pukul 1am. tak ke hangin tu.
so dia ajak saya pindah. pindah tempat keje. pindah rumah. pindah dari KL.
kesimpulannya, katmana sayang oii??
ai cop balik nisimilan... rumah murah oooo. plus dekat dengan rumah mak.. HEHE
saya sedang berkira-kira nak angkat rumah sebijik. nak beli sekarang sebab makin lama harga rumah makin naik. *stress*
rumah teres kat seremban masih saya gagah lagi kalau nak beli pun.
dapat teres setingkat sebuah i'm happy. apatah lagi semi-d ke...cewahhh
*verangan*
huahaha
kanda suggest JB or melaka or jiran sebelah, selangor.
selangor? baik takyah pindah. jammed jugak. tapi kalau area bangi mak okay. masih ada ketenangan.
tapi rumah pulak alahai sentap mak nak membelinya. tak kan nak menyewa pulak. sampai bila?
bulan-bulan labur kat landlord rm+++ memang makan hati.
sebab baru tadi bankin duit dekat landlord itu yang nak marah.
JB? perghhhh agak jauh tu. kalau melaka boleh la lagi sebab akan datang family saya akan berpindah ke melaka juga. harga rumah pun masih dalam lingkungan boleh beli lagi.
tak macam kl harga rumah memang gila! serius gila.
kau hengat aku banyak duit sangat ke nak labur mahal-mahal tapi rumah lapis-lapis???
actually, saya kalau nak pindah, kena pindah in capital jugak.
mana kau nak cari broadcasting hujung2 kampung kat semenanjung ni??
memang takdolah jawapannya.
tengok jela camaner. kanda ajak moving je, saya terus lah buat surat tukar.
sekarang ni baru nak setup life. tak tahu lagi rezeki kami dimana.
stress oii duduk kl. kau nak keje sini, shopping, chill out boleh la.
tapi kalau nak beranak-pinak lepas tu duduk sampai pencen memang kerja gila.
lainlah kau duduk sipi-sipi kl. still okay lagi. rumah pun okayyyyy.
tapi jauh pulak dari ofis. mengada betul kau ni kan kecil.
hadoi, fikir pasal rumah je dah stress.
jom lah kanda kita pindah dari tempat yang sesak lagi menyempitkan ini.
ai ikut je mana u bawak i... ke hujung dunia pun ai sanggup.
tengah sayang, boleh la. cuba time tengah gaduh tu, huh memang kau sana, aku sini la.
HEHE
bye darling, i love u.







1 comment:

Anonymous said...

pindah jb pun ok.....tp rmai ckp bile duk jb ni 'kopak'....tp so far ak ok g la....ajak ler che nor tuh...hihi