life is beautiful

life is beautiful

Thursday, March 28, 2013

online shopping

Duduk ofis, tak pergi mana pun duit dalam acc boleh surut.
Tak paham betul aku. Dalam ofis menghadap pc, haruslah gugel memacam.
Well, aku kan suka benar explore segala mak nenek.
Itulah, inilah, ape lah, hai semualah.

Meh aku nak bagitahu,
aku memang ada banyakkkk experience pasal online shopping ni.
Nak nak sekarang asyik dok survey barang baby. Gewamm oii. Eceh.
Selalunya, aku survey dulu, pastu buat comparison.
Gigih survey 3-4 website pastu cari harga yang paling munasabah.
Agak agak berkenan aku on.
Nampak macam aku banyak masa kan? Bahahaha,
 Jangan jeles kawan kawan sebab itu dulu.
Dulu masa Aqif tak keluar lagi.
But now, masih menjalankan aktiviti shopping online but takdelah segagah dulu.
Malas dah nak gugel satu satu.

Sekarang kan dah zaman it. Kemudahan dihujung jari. Maka gugel sahaja lah.
Apa nak kisah. Aku support servis Poslaju apa. Clap ur hand please.
Kadang kadang aku tengok kat website, list down dulu apa barang nak beli
then baru pergi kedai.
Itupun kalau kedai tu area kl, shah alam, seremban.
Selalunya itu utk barang baby la.
Aku takdak masa nak jalan pergi kedai satu satu.
Maklumlah, weekends pun mak kerja uoll.
Lagipun macam susah je nak bawak budak kecik kat mall yang ramai orang.
Crowded.

Kualiti?
Rata rata apa yang aku beli alhamdulillah semuanya ok.
But ada jugak yang tak ok, maka aku reject terus website tu.
Tak pun aku unfriend. Padan muka kau. Jual barang fake. 
Display lain bila dapat lain. Memang kena maki.

Harga?
Lebih murah berbanding dipasaran. Ye ke?
Ella cakap baju yang aku pakai hari tu kat TS boleh dapat +rm18.
Well, untuk orang yang macam aku yang malas nak keluar ke tempat cenggitu,
aku anggap shopping online worth it la.
Mahal sikit rasanya takpe kot.
Dari ko nak pergi mall, jammed satu, carik parking satu hal.
And then nak cari kedai lagi. Pastu dengan ramainya orang lagi. Sorry, tak layan.
Tapi tengok jugak. Takkan semua benda kau nak shopping online kan.
Kadang kadang, apa barang yang ada jual kat online,
kat mall susah nak dapat or memang takde.
Contoh,

baby cube for solid food.

Aku tak jumpa lagi kat mall lagi. Even tesco, carrefour mahupun jusco.
Mothercare aku tak sure sebab tak masuk.
Best kan? Senang nak prepare baby food. I loike.

Beli online gak sebab dapat harga less gila.
Kau pergi tengok kat jusco harga dia berapa? Homaigod, semputtt.

Haaa ni lagi satu. Inchworm. Fav Aqif.
Aku beli online gak. Tengok kat kedai ok, mahal.
Aku beli rm18 jo!
Seeeee,
berbaloi baloi kan bagi aku yang ibu bekerjaya ni.
*muntah lah, aku tahu ini poyo*




Dah banyak barang dah aku beli online ni. Ewahh. Ayat nak poyo je kan.
Al Humaira belum bukak kedai lagi aku dah ada collection nya. kehkeh.
Oh tak lupa jugak dengan misslilyshop.
Dari berniaga dalam facebook hingga dah ada website sendiri.
Ohsem uoll. Good job. Keep it up. Ewah kau dah kenapaa? Ahahaha.
Seronoks tengok orang berniaga ni. Start dari bawah then end terus maju, laju dan maju lagi.
Motif entry ini dibuat?
Teringin sebenarnya nak ceburi bidang niaga niaga ni.
Eh? Hahahaha. Bai!






No comments: