life is beautiful

life is beautiful

Monday, December 09, 2013

System Breakdown

Pagi pagi datang ofis dah fikir dah hari ni nak buat apa. Well disebabkan last week tak dapat nk buat benda alah ni lets do it hari ni. Semangat dah berkobar kobar. Tapi kesudahnya,

aku tengok patung  tu dah macam gaya pocoyo dah. ^__^

Helloooooooooooooo, kenapa hari ini kau pilih??? Aku rasa macam haremmmm. Serius tak paham sistem apa yg gov gunakan utk maintenance dia orang punya official website. Dah tadi aku lupa username. Bila username dah dapat, boleh pulak nak log in dia punya loading sikit punya lama. Tu belum nak save maklumat bagai. Makan 10min kot. Tu baru buat first step. Ingatkan boleh la siap before lunch. Ku tinggalkan tadi dengan harapan semoga sistem dia laju. Sebab tadi maybe lah ramai user kan. Rupanya dah habis lunch aku bukak balik keluar screen hijau ni. Hoii apakejadah. Dah la task yang aku nak buat ni nak kena siap by tomorrow. Rabu nak submit hard copy dah.

Please lah. Dulu hrmis. Lagi haru. Siap boleh pi bancuh kopi sembang kosong setengah jam pon belum tentu hrmis yg kau bukak tu dah save kau orang punya details. Sakit jiwa. La ni ok sikit. Tu pon kau orang kena bijak pilih time. Peak time adalah tidak digalakkan. Buat boleh humban pc ni kat bawah je. Hahahaha. Aku syak orang hrmis ni dah kena sumpah berbakul bakul kot tu pasal lah sistem dia orang dah ok. Server dah tak berat. Gitu.

Apa lagi, haa jabatan akauntan negara. Kalau end of months memang masaelah. Time tu orang nak print out payslip nak claim overtime, time tu jugak lah kau orang pilih mengdownkan sistem. Aaaaaa. Nasib lah aku suka sediakan payung sebelum hujan. Tahu je gajian hari ni, lekas lekas pi log in website akauntan negara kasi print itu payslip. Settle.

Dan, aku masih mengharap agak website cibd kembali pulih seperti sediakala. Tolonglah. Tolonglahhhh. Ku nak buat kojo ni. Selagi tak siap hati tak tenang. Kang balik rumah daddy tanya aku nak jawab hapaaaa???

p/s: bukan tak nak buat kat rumah. kat rumah printer punya ink mintak penampo. nak suruh tukar baru lettew. demmm.





No comments: