life is beautiful

life is beautiful

Thursday, January 09, 2014

Blur

Aku, paling menyampah kalau orang suka mendesak. 
Tahu lah aku nak buat apa. 
Tak payah nak mention benda tu dua tiga kali. 
Serius-- 
Aku fed up. 
Rasa macam aaaaaa. 
Stress ah macam ni. 
Semak kepala hotak.
Boleh buat hari aku jadi moody.
Kita dah usaha kan. 
Just perlukan sedikit masa je. 
Sabar lah.
Tak reti sabar ke?
Dah la malam tadi anak bujang meragam. Cirit birit.
Sampai punggoq melecet. Lagi buat aku moody.
Pasal anak. Lagi susah hati aku dibuatnya.
Tidur confirm sekarang ni tak cukup. Rasa macam hari ni blur.
Rasa macam nak cuti je. Jaga anak kat rumah. Sebab malas nak susahkan pengasuh.
Mak nya tu bukan sihat sangat. Aqif pulak jenis aktif.
Kang budak tu meragam, penat mak nya nanti.
Taknak lah mak dia mengeluh sebab jaga anak aku yang lasak itu.
Haishh--
Lepas tu kau. Lagi aku semak.
Itu nak kena fikir, ini nak kena handle. Sabar lah.
Satu satu kan. Buat satu satu. Sebab aku tak reti nak buat semua benda sekaligus.
Nanti boleh stress.
Aku ni tengah pregnant. Mana boleh nak stress. Kena jaga kesihatan diri.
Ni dah cukup baik lah aku ni bukan macam sesetengah perempuan pregnant yg lain.
Aku rasa aku dah cukup kuat. Tapi sebenarnya tak kuat mana pon.

Aku, jenis yang tak nak gopoh gapah.
Cuba buat sesuatu benda kalau boleh step by step.
Nampak macam actionnya lambat tapi, insyallah ada je hasilnya.
Aku, tak suka semak semak.
Sebab kalau semak mesti benda yang nak dibuat tu jadi kelam kelibut.
Ada je yg akan tertinggal tinggal.

Maka, fahamilah aku.






No comments: