life is beautiful

life is beautiful

Wednesday, January 08, 2014

Perkara pertama di tahun baru

Semalam punya cerita tak sempat nak cerita sebab busy. Hahaha busy lah sangat ko kann. Ok, aku dah taruk surat permohonan pertukaran kat bos semalam. Dah siap mintak cop sokongan lagi. Tapi dalam pada tengah dok tunjuk surat tu kena la bebelan dulu. Haishh--

Gitulah. Takuit sangat staff dia kat sini tak cukup kalau aku dapat transfer. Sebab, sekejapan aku pi naik jumpa boss, ofismate aku pulak beriya jumpa boss jugak nak hantar surat pertukaran. Dah le sama sama satu shift. Kahkahkah. Memang nampak macam kau tu tak suka je kat unit ni. Actually ofismate aku tu weekly husband. Bini and anak dia dok perak ngan family sendiri. Jadinya, every weekends dia balik sana. Seee, pengorbanan seorang ayah. Bukan tu je, pengorbanan duit gak, masa, tenaga dan lain lain. Ada lah sebab tu napa anak and bini dia tak nak pindah sini. Maybe sebab sana pon dah selesa sebab tinggal dengan family sendiri. Dah boleh saving. Kalau pindah kl mana nak cari rumah sewa lagi, proses perpindahan bini dia (bini dia pon gov servant), nak cari pengasuh budak lagi. Hai banyak lah issue nya.

Tutup cerita dia. Buat apa nak cerita apsal orang lain khen.

Harapan ku agar permohonan ni berjaya lah hendak nya iyye. Daddy dah sibuk tanya2 sub-con dia area mana kat kajang tu boleh dapat rumah sewa yang murah. Kalau boleh terrace house pastu rental rate dalam 400-500 je. Ada tak? Hahahaha. Gila lah kan kalau jumpa memang aku duduk sane je. Eh ada. Tapi kat kajang perdana. Jauh sikit dari site daddy dan tempat keja aku nanti. Tapi tu takpe, kita boleh bincang. Yang penting now aku kena dapatkan kelulusan permohonan pertukaran aku je. Dah tanya admin, akak tu cakap kalau nak cepat boleh pegi naik atas jumpa pengarah terus dan slow talk. Gulp. Aaaaaa. 

Semangat dah berkobar kobar dah ni. Later aku nak update akak tu dulu. Surat aku dah sampai atas ke belum. Bak kata daddy, permulaan kepada kejayaan yang besar, adalah dari langkah yang kecil. He he heee. So kita layan je. Aku pon tak nak semak kepala memikirkan apa yang terjadi kelak. Kalau fikir fikir dan fikir, boleh pening wei.









No comments: