life is beautiful

life is beautiful

Monday, December 15, 2014

Cuti panjang dah habis bro

Last week aku cuti seminggu balik semban... pengasuh ada minor operate... wahh nikmatnya donia tak terkata ko. The Zaumar lagi lah suka, lebih lebih lagi Aqif tu. Dengan atok bukan boleh sangat... ajak jalan je memanjang. Naik motor dua jam sekali kot. Hahahaha. Dareez yang paling win... berkepit dengan umi dia doplohpat jam. Surga sangat tu dik. Hari ni hantar ke rumah pengasuh mujur tak meragam. Kalau tak susah hati umi kau ni.

Standard la kalau anak hantar kat rumah pengasuh. Mana pengasuh yang ada hal selalu kau kena faham. Aku ni dah biasa sangat kot. Tolak ansur tu penting. Dah nama dia jaga anak kau kan... kena treat dia macam mak kita jugak. KENA ok. Jangan berkira tu salah satu tips supaya anak kau disayangi pengasuh. Hahahaha. Ok takde kena mengena.

So apa aje yang boleh dibuat bila balik somban ni... tengok tv, lepak... makan dan jaga anak. Itu yang balik Kl teruih teghasa apasal badan macam naik dipam pam. Haishh. Tolonglah wehhh.. aku dah tak kuruih seperti dahulu... lengan ni haa tah macam hape. Macam nak ambil pisau kemudian kikis kikis lelemak kat situ. Huwaaaa.

Ini pon aku dah kurangkan pengambilan nasi. Sehari sekali je ok tokleh lelebih. Dah lah breastfeed anak... lapar menyucuk nyucuk usus perutku. Cececeaa nak salahkan breastfeeding pulak kau kecil. Emang dasar angat ni. Itu hari saja je dinner tak ambil nasi [dah selalu pon macam tu] tiba tiba daddy sound ''eh taknak makan sekali ke... tak lapar ke''. Ewahhh. Kau tengok tu, kau tengok dia punya permainan... sengaja suruh aku makan banyak kemudian bila tido sama asyik la cakap perut aku ni mengandungi lemak air. Aaaaaaa tensi. Ni semualah ni.

Aku dah tekad ni... kena kurangkan jugak pengambilan karbohidrat dalam diet hari hari ku ini. Please lah weii aku dah rasa tak selesa. Aku tak boleh nak chubby chubby sangat sebab aku rendang. Nampak huduh disitu. T________T



No comments: