life is beautiful

life is beautiful

Wednesday, July 01, 2015

Kau dan aku tak sama

Kadang kadang orang takkan pernah faham pon dengan kau. Eh selalu kot. Bukan kah kita dilahirkan berbeza dari segi watak, fikiran dan juga perilaku? So tak perlu nak expect yang orang akan layan kau sebaik yang mungkin. Tak perlu feeling2 puteri raja ye. Noted pada diri sendiri. 

Macam mana kita treat orang disekeliling kita, macam tu jugak orang akan layan kau. Tak kiralah kau buat baik ke, buat onar ke. It's karma right?

Macam lagu Justin Timberlake, "What's goes around comes around". Ok aku peminat dia so ada masalah? Hahaha

Aku pon tak minta lebih orang layan aku baik gila sebab aku pon bukan jenis baik gila dan gila dengan orang. First impression orang akan kata aku sombong. Erkk bukan sombong la maybe expression muka dah memang macam gitu. See? Tak kenal maka tak cinta. I can be more happy go lucky girl kalau kauorang dah kenal aku lama. Yess. Memang aku macam ni. Kira enjin lambat panas la. Hihi. No wonder aku lebih berhati hati dalam memilih kawan mahu juga pasangan. Erk apa kena mengena? Hahaha

Orang tak layan aku baik takpa. Aku tak kisah. Boleh je kot berdikari sendiri. Eh hidup tak perlu nak bergantung sangat dengan orang. Not good for long term. Sama gak macam kawan. Dapat kawan yang kepala masuk air... spesis lalang memang kau kena beware la. Get ready payung sebelum hujan. Sat g bila kita susah takdenya dia nak menolong sama. Pentingkan diri dia adalah.

Kadang2 aku taknak terlalu baik dengan orang. Bila dah terlalu baik..then one day ada probs timbul mula lah serba salah. So aku biasa biasa saja. Aku sebenarnya takut. Takut bila kita dah sentiasa senang. satu hari Allah turunkan ujian...terus kita jatuh terduduk tak boleh nak melangkah lagi. Selalu ingatkan pada diri sendiri.... sentiasa bersiap sedia. Kerana semua yang kita ada ini adalah "pinjaman" dari Allah.


See u soon. Bye.





No comments: