life is beautiful

life is beautiful

Tuesday, August 16, 2016

Trending periuk ajaib Noxxa

Ini semua duniaaa. Hahahaha. Bertahun dulu kemain pelik bila mak aku tunjuk dia beli periuk noxxa kata bayar ansur2 kat kawan dia. Dalam hati pehhh apo mahal bona ni mak. Sanggup hutang byr tiap2 bulan pasal harga dia mahal okayyy. Maklomlah, nak beli sederap macam teghase duit mengalir cam air.

Last2 aku terjebak. Why kecil why????? Ini semua sebab kawan aku ada open kutu noxxa. Pon boleh. Hahahaha. So ngadap lah ngko bayar ansuran bulan sampai habis hutang ye. Yang aku terkejutnya bukan apa, first payment dah dapat barang. Oiii ai tak biasa. Hahaha. Rupanya memang macam tu. Akak tu siap kata jangan terkejut lisa... memang begini bila beli dengan Amway. Dapat pulak foc rak pinggan. 

Noxxa tak rasmi lagi. Seminggu dok dalam kereta. Semalam baru angkut naik rumah. Tu pon kotak tak berbuka. Tak tahu nak describe perasaan macammana. Ko ni ikut trend ke apa beli2 barang elektrik ni? Terus mati fikiran periuk tu nak masak apaaa. Sebab periuk yang sedia ada boleh tahan good condition gak. Saja je kan nak menambah hutang. Padahal takde pon noxxa dalam list. 

So lepas langsai hutang noxxa nak beli apa pulak? Iron philips yang power harga 1k tu ke? Amboii sangat perangai. Aku ni sebenarnya berkenan kat pinggan corelle... ingat nak buat koleksi lah kunun. Dari tahun lepas2 lagi dok dalam list. Tapi sebutir pinggan pon takdak lagi. Hahahaha. Macam harem perangai.



No comments: