life is beautiful

life is beautiful

Tuesday, January 17, 2017

3rd weeks in 2017

Hi! Assalamualaikum. Kahkahkah gilaaaa lama tak menaip. Serius banyak sangat nak bercerita tapi entah. Kahkahkah. Malas gila nak hadap pc ofis since dah menang tab samsung khennn :DDD malas gila nak scroll gambar satu satu, nak buat watermark bagai. Yaaaa. Malazz. Sekian. 

Ni tengah takda buat apa... time lunch... ofismate dah selamat main badminton... aku dok search hotel untuk holiday this CNY tapi malangnya penuh memanjanggg... aku search lagi dan lagi sampai naik pitam mata tengok screen pc. So whats up? Sihat memasing? bajet ada pengunjung lettew.

Kejap je kan dah minggu ketiga di bulan January 2017. Umur pon dah 31 tahun... tapi still nampak muda gitchew hewhewhew. So this year officially Aqif masuk kindy yang fulltime dari pagi sampai petang. Tak koser nak berambik bagai... nak keluar waktu lunch then transit ke rumah mak dia. Maafkan saya... ummi ko penat. Jadi duduk situ sampai petang. Bukan LC bukan Smart Reader... Kemas dan Pasti apatah lagi (sebab takde pakej sampai petang... kalau tak, aku taruk situ jugak). Survey kinder lain, booking kinder lain hahahaha. Siap dah pegi open day ok tapi apakan daya takdak rezeki Aqif bersekolah disitu. Jadi APC pilihan dihati. Semoga anakku Aqif dapat menimba ilmu sebanyak mungkin... manfaatkan ilmu itu sebaik mungkin. Disinilah titik permulaan perjalanan kamu dalam menuntut ilmu. Wahhh feeling ostajah.

Tu nantilah aku cerita pasal kindy si Aqif ye. Katmana ke apa, nantilah the next entry. Hahahaha tu kalau ingat. Kalau tak, nanti nanti jugak akan aku cerita. Ehhh mestilah teruja anak pertama i masuk school.

Malam tadi korek telinga pakai putik kapas baby (maklomlah telinga kecik :D) kemudian dan dan anak masuk bilik tanpa bagi salam, ummi ko terkejut lalu terrrrrkorek sampai dalam. Wuwuwuwu sakitnya tu diaaaa sampai sekarang kedua dua belah telinga aku still bunyi berdengung. Try korek lagi sekali, ada darah sikit kat putik kapas. Takut dah ni. Suami balik lantas bagitau terus kena marah sebab careless. Amboi double sakit aku jadinya. Yang kena telinga belah kiri, tapi telinga belah kanan pon terasa dengungan dia jugak. Adoi. Helppp. Tadi pagi tarukkan jugak la minyak gamat sket. Tunggu lah 2,3 hari... kalau tak baik jugak, mahu aku pi pakar telinga.

Ohh ye, pasal tab samsung yang aku mention kat atas tadi. Haaa, masuk contest gst... download application kat hp pastu mana2 resit yang ko belibelah tu, upload. Sangat mudah. Buat pon suka suka. Kemudian, ehhh bila umum cabutan bertuah, nampak nama aku naik. Tahniah kat diri sendiri. Kiranya hadiah untuk hari lahir yang ke-31 lettew. Memang dalam wishlist nak beli ipad... dapat tab pon kira okay sangat. Jimat duit, semua orang pon boleh guna. Tapi dah habis dah peraduan ittew. Hehehe.

Tahun 2017 kemungkinan akan jadi tahun yang banyak berjalan. Berjalan apa.... berjalan menggunakan kaki kahkahkah. Mohon kurus sket lepas ni. Pagi, petang, siang, malam pergi keja jalan kaki. Tu kalau masih disini lagi. Heeee. Rutin kerja pagi dah berubah. Daddy terus shoot hantar Aqif school, aku pegi kerja sendiri. Kalau tak, masing2 punch card lebih pukul 8am. Sebab tu amik masa 3 minggu nak update belog kahkahkah. Sementara nak sesuaikan diri dengan keadaan baru. Hectic year lah katanya.

Tujelah kot buat masa ni. Takdan aku nak bukak folder gambar pulak. Nanti2lah ye aku tengok gambar apa yang terbaru.

Bai.








No comments: