life is beautiful

life is beautiful

Friday, January 27, 2017

Acap dah kawen weyyy

Tu dia antara member sekolah teknik yang baru nak berjinak jinak ke alam rumah tangga. Kahkahkah. Selamat pengantin baru weyyyy, dah bernikah ni jaga2lah diri sebagai suami orang... kena treat diri sebagai laki orang... kena sedor diri dan seumpamanya. Zaman jahiliah ittew kita simpan, kunci ketat2 tak gitew? 

Jauh perjalanan ke rumah dia... dah dapat jemputan kan, kalau tak pergi, hari tu memang takda plan apa. Dengar cerita ramai yang nak hadir, so kita datang jelah. Kurang2 pon dapat le reunion kecil kecilan. Rindu jugak sebenarnya dengan budak teknik ni. Yelah, sebab suami i pon sekolah teknik yang sama gak... sama batch tapi lain kelas. Eh i kan aliran teknik, dia vocay apa class. Hahahah tak kelakorrr.

Dulu aku ni budak paraok. Hahaha lama tak guna perkataan itu. Paraok tu means nakal dan poyo dan macam good2 dan seumpamanya. Semua nak up sajer. Dapat pulak geng satu kepala... so memang nak poyooo je kerja dia. Alaa wey zaman sekolah kan... semua nak poser. Kemonnn, macam korang tak pernah. Tapi separaok2 aku pun, akhlak dijaga, suci murni gitew. Tak pernah fly waktu malam sebab tak kuasa nak kombat redah hutan ehhh i cannot. Aku nakal macam tu la... suka usik2 orang... suka ayat2 orang padahal kau fikir kau sapa? kau fikir kau raja? kau fikir kau lawa??? :DDDD

So satu sekolah tu aku agak mengenali aspura dan aspuri kahkahkah. Sebab suka skodeng orang kahkahkah. Matiks lah kan kalau senior/junior/satu batch baca belog aku. Jadi Acap ni budak vocay kot tapi kenapa aku kenal. Wah gitew. Sebab kita suka sembang2. Dan paling penting sebenarnya kawan2 rapat aku ada budak vocay. Dan sebab tu lah aku boleh kenal dengan daddy. Kalau tak, tak kuasa jugak. Ehhh ingat aku stok jual muka ke? Sorry ya. 

Jap. Apa cerita panjang berderet2. Ni kalau karangan SPM sure pemeriksa bagi markah sikit. Mukadimah je berjela jela. Isi takdak. Puihh.

Ini adalah gambar yang palingggg semenggah. Kena snap cepat2 sementara anak belum menerpa. Kalau tak, hilang vogue mak2 engkorang. Yang lagi dua tu memang classmate si Acap. Aku je lah yang sesat budak teknik. Tu disebabkan aku kawin dengan abang vocay gak... kalau aku tak kawin dengan budak sekolah teknik yang sama... aku yakin aku tidak seakrab begini. Serius. Dan disebabkan itu juga, dapat le aku lepak lama2 kat wedding si Acap. Kalau tak, nak borak gossip dengan ecah, setahun sekali baru dapat agaknya. Itu pon kena planning. Gini lah nasib dah berkeluarga dan anak masih kecil. Betty tu datang dari batu pahat okayyy... kalau aku tahu dia datang, aku order beriani mat shah siap2 kahkahkah melampau tau.

Hakikat gambar disebalik tabir. Takpa, kitaorang memang redhooo kuasa doploh lapan. Kemon... sementara anak nak membesar kan. Esok anak dah besor siaplah.... bersusun jadual kesana kemari bercuti bersama rakan2 perempuan. Heeee. Ye ke tu... silap haribulan semua pon berangkut. Dengan suami2 sekali rasanya. Ehh takkan lah bercuti tak bawak suami. Rugi uolls.

So ni jelah yang datang memeriahkan perkahwinan kamu wahai Acap bola. Majoriti classmate dia... aku ni je sesat. Actually Acap budak bola tu pasal la femes sampai aku kenal. Dulu antara menjadi igauan lah jugak kat aspuri tu ehh tapi bukan taste aku kahkahkah. Itu adalah stendedddd, budak bola, budak rugby, budak hoki hatta budak olahraga akan menjadi kegemaran sang aspuri. Yeee, tak tipu. Pemimpin pelajar lak kalau boleh nak cari calon pon sama pemimpin pelajar. Kang bila duty boleh la sama2. Kahkahkah. Kemudian bila pi kursus boleh la naik bas teknik tu duduk sebelah2 :DDDD alolololo itu ada stended. 

Suami i tetap dihati walauponnnn dulu selekeh tokleh belah. Rasa kau layak eh nak kawan dengan aku... punya lah bongkak jahil bangga diri. Macam lawa, macam pandai dan macam bagus. Padahal result spm pon sama je kekdahnya. Masuk poly gak... kerja gomen je pon. Kihkihkih. Zaman sekolah kau famous tak kemana. Pleaseee. Ahkak dah lalui zaman tersebut. Peace.

So Acap n wife, jaga hubungan itu hingga ke jannah. Apa2 masalah kena bawak berbincang. Adatlah gaduh2 manja... sedangkan lidah lagi tergigit. Rasa2 nyampah nengok muka isteri, bawak lah istighfar... kenang balik masa susah senang uolls. Aku nasihat untuk aku gak. Sama2 kita muhasabah diri okayyy.

Cepat2 la dapat baby, kawan2 ko ni dah bersusun anak... siap planning nak menambah lagi hahahaha. Kbaiiii.




No comments: