life is beautiful

life is beautiful

Monday, August 07, 2017

Resepi butter chicken sedap ikut tekak

Jarang aku nak masak makanan pelik cenggini. Disebabkan aku nampak satu posting kat fb so tekak adalah sangat memanggil2 nak makan... maka terjadilah jugak kejadian ia.

Bahan bahan
ayam isi
serbuk kari
tepung gandum
telur
garam/gula

Bahan Tumis
bawang putih
bawnag holland
daun kari
cili padi
fresh milk
cheese
black pepper

Aku rasa korang baca resepi pon dah tahu cemana nak buat kan. Maka tak payah la aku nak terangkan disini. Kalau tak reti gak, pi tengok belog kakak aziekitchen. Situ aku mencari resepi thorbaek disamping belog mat gebu. Cuma disini aku tambah jugak ah bebawang semua. Rasa macam derhaka pada makanan pulak kalau tak letak. Ke cane? Padahal masak lemak cili padi rilek je kau tak letak bawang. LOL




Silap aku kat sini tepung gandum kurang... so ayam tak rangup. Takpe takpe.... yang penting effort tu ada kahkah. Makanan cenggini sesuai dimakan sewaktu panas2. Kalau ikut tekak suami i memang tak ah. Bukan selera dia uolls. Tapi takkan lah disebabkan tekak dia membuatkan aku tak try resepi yg bukan2. Eh aku pon nak gak tekak versatile.








No comments: